Kansalaispalvelumalli virastojen ja kansalaisten palvelukontaktien sujuvoittamiseen

 Tuli tässä villi idea. Monet ihmiset valittelevat miten paljon aikaa, perehtymistä ja voimavaroja virastoasiointi sekä palveluista tiedon saaminen ja neuvonta usein on. Entäpä jos virastojen asiakkaalla on elämäntilanteeseensa liittyen useampi asia, joihin pitäisi saada selvyyttä, tietoa palvelujen ominaisuuksista ja mahdollisuuksista. Jos silloin astuisi kuvaan jonkinlainen kansalaisen asioiden keskitetty palvelumalli. Tässä palvelumallissa vertaisneuvojat ja/tai kokemustoimijat olisivat keskeiset palveluorganisaation toimijat ja palveluntuottajat. Palvelumalli olisi kansalaisille maksuton, verovararahoitteinen lisäarvopalvelu, minkä tavoitteena olisi mahdollisimman sujuva asiointi erityisesti asiointitukea tarvitseville ja vaihtelevissa elämäntilanteissa oleville asiakkaille. Palvelumallin erityisenä lisäarvona asiakkaille olisi yhden luukun asiointiperiaate, verkkoasioinnin tuki sekä opastus asioinneissa. Samalla tämä malli tarjoaisi tietopalvelua keskitetysti. Saa kommentoida ja esittää ajatuksia mielellään :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Avoin dialogi ja virhediagnoosin välttäminen

Asperger ja aistiärsykkeiden haaste

Avainsanoja oman kasvun tieltä